31 januari 2006

Jeuk op vervelende plaatsen

In het AD Utrechts Nieuwsblad van afgelopen vrijdag las ik een artikel met de kop “Betast tijdens narcose”. Het artikel beschrijft in de eerste paragrafen dat het regelmatig voorkomt dat vrouwen, die voor een operatie onder narcose zijn gebracht, door medisch studenten worden betast in de edele delen. Deze praktijk heeft als doel het ‘vaginaal toucher’ te oefenen.
Wat u zegt een onsmakelijk idee, en een grove schande voor de medische wetenschap. Als man kon ik echter nog wel enige afstand van het artikel nemen, omdat het ‘vaginaal toucher’ bij mij om technische redenen onmogelijk is.
Toen stuitte ik echter op de volgende zin: “Op die manier worden zij soms ook getraind in anaal onderzoek, zowel bij mannen als vrouwen.”
Opeens herinnerde ik me dat ik een aantal jaren geleden in het ziekenhuis ben geopereerd aan een oneffenheidje in mijn onderrug. Onder narcose, ja.
Ik heb de krant die ochtend met, laten we zeggen, een wat onrustig gevoel rond de kringspier weggelegd.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien moet je, ter verwerking zeg maar, de weggelegde krant met het gewraakte artikel bij de eerstvolgende stoelgang maar 'ns gebruiken i.p.v. de Edet, Page of Popla.

Rutger van Bergen zei

Weet je, volgens mij is dat niet zo hygiënisch, en voor je het weet lig je met een nare infectie aan de achteruitgang op de operatietafel...