06 november 2005

Onkies

De eerste keer dat ik hem zag vroeg ik me al af wanneer ik er in de krant over zou lezen. Die Scarlet One reclame met die kleuter erin, bedoel ik. Het antwoord is 4 november.
U heeft hem niet gezien? Het gaat om een reclame voor een kindermobieltje, dat wordt aangeprezen door een kleuter in een witte bikini. Onkies, vonden veel mensen dat. En hoewel de Reclame Code Commissie vond dat de reclame "niet in strijd is met de goede smaak en zeden" zou ik mijn eigen kleuter in elk geval niet in zo'n outfit de deur uit laten gaan. Nu wordt dat sowieso wat lastig, want ik heb nog geen kleuter. Maar goed, u begrijpt wat ik bedoel.
Een bepaalde inwoner van Utrecht dacht er ook zo over, want die had het meisje op het Scarlet-billboard op de Biltstraat voorzien van een keurig jurkje.
De moeder van het meisje die in de TV-reclame en ook op het billboard voorkomt, en het in haar bikini toch ook erg koud moet hebben, kreeg overigens geen jurk aan. Discriminatie, wat u zegt. Ik ga gelijk de RCC even bellen.

Geen opmerkingen: