02 november 2005

Moordnieuws


Een paar berichtjes terug schreef ik dat het journaal een paar dagen achter liep op het RTL Nieuws. Ik denk dat ze het stukje bij RTL gelezen hebben, en er extra gemotiveerd door zijn geraakt het nieuws erg snel te brengen.
Een paar dagen terug, namelijk, stelden ze in hun item over de liquidatie van Evert Hingst dat de moord op Hingst er één was in een reeks van afrekeningen. Als één van de voorgangers van de ex-advocaat noemden ze toen John Mieremet. Aan het einde van die uitzending meldden ze toen iets als “oh, sorry, Mieremet is wel neergeschoten, maar hij leeft nog.”
Redactioneel uitglijertje, dacht ik toen.
Vandaag bleek echter dat ze het nieuws van vandaag gewoon een paar dagen te vroeg gebracht hebben.
Ik weet niet wat u doet, maar volgend jaar ga ik het RTL Nieuws de dagen voor het WK voetbal scherp in de gaten houden. Kan ik eindelijk eens met de Toto meedoen.

Geen opmerkingen: