28 juni 2006

Lekstadsensatie (2)

KettingzaagJa, geeft u het maar toe. U heeft van de spanning gewoon niet kunnen slapen. En zoals beloofd ga ik u nu vertellen wat de reden was voor alle politionele consternatie bij ons voor de deur.
De reden was een man op een fiets. Die er vanaf viel en zijn hoofd stootte. En in het ziekenhuis overleed.
"Man overleden" is de titel van het persbericht van de politie.
Tsja, als ik het zelf zo lees is het eigenlijk toch wel een beetje een anticlimax. Begrijp me goed, ik wil niet zeggen dat het niet heel vervelend is voor de man en zijn familie. Maar het is toch iets anders dan een wietplantage van drie verdiepingen, of een driedubbele kettingzaagmoord. Of een huis vol gesmokkelde Russische schonen.
Eigenlijk is het weer een typisch Viaanse variant van een mysterie: het lijkt heel spannend, maar de kern is een man op een fiets.
Mijn excuses dus voor de eventuele teleurstelling. Ik zal proberen het morgen goed te maken.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Rutger,

Mijn dank dat na vele keren voor niks naar jou site toe klikken, er nu eindelijk er weer iets nieuws staat!

Wat betreft die man op die fiets; ik heb 't er even met je buurman over gehad en die was heel duidelijk over de reden dat die man van z'n fiets is gevallen; Hartstilstand!

Gr. Martijn

Rutger van Bergen zei

Nou Martijn, in de eerste plaats mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen. Als ik jou was had ik allang geconcludeerd dat het voor deze stek "einde oefening" was.
En bedankt voor je overleg met mijn buurman. We waren zelf al van plan hem om Zijn Wijze Raad te vragen, maar dat was er nog niet van gekomen. Ik ben in elk geval blij dat dat deel van het mysterie nou ook is opgelost.