30 juni 2006

Oh, oh, Den Haag

Heej, Alexie!Dames en heren, ik vind het toch een beetje flauw. Schrijf ik gisteren dat de komende periode voor mij persoonlijk zeer interessant wordt, moet politiek Den Haag er per se weer overheen door het kabinet te laten vallen. Alleen om een berichtje op mijn weblog te krijgen.

Nou vooruit dan, maar ik hou het wel kort. En eigenlijk is het niet zozeer een bericht als wel een vraag. Ik sla u er maar gelijk mee om de oren: zou D66 met deze actie nou werkelijk bereiken wat ze willen?
Zoals ik het bekijk heeft D66 namelijk een aantal jaar in een kabinet gezeten dat zichzelf net op de borst kon gaan kloppen over de behaalde resultaten. Maar ja, omdat ze dat kabinet zelf naar huis hebben gestuurd kan D66 daar voor de verkiezingen niet echt mee gaan lopen pronken.
En da's toch wel jammer, want de geschiedenis leert dat een partij die een kabinet opblaast daar nagenoeg altijd door de kiezer voor wordt beloond met een stevige draai om de oren.
Ik ben dus een beetje bang dat Lousewies van der Laan haar partij, weliswaar met een rechte rug, vakkundig door het doucheputje heeft gespoeld. En da's toch ook jammer, al was het alleen maar om die guitige kop van Pechtold.

Zo, genoeg politiek. Ik stel voor dat we het morgen weer over leuke dingen gaan hebben.

Geen opmerkingen: