15 maart 2007

Ondanks knettergek

Haha! Knor!Ik heb het altijd een interessante uitspraak gevonden. “Ondanks jezelf” ergens om lachen. Het herbergt een wat ongemakkelijke tegenstrijdigheid, en dat is natuurlijk ook precies wat ermee bedoeld wordt. Omdat ik niet zo tegenstrijdig in elkaar zit heeft het lang geduurd voordat het me overkwam, maar vandaag was het dan toch zo ver.
Voordat ik dat toelicht ga ik me eerst even bij voorbaat verdedigen. Ik vind de heer Wilders namelijk een enorme opportunistische blaaskaak, die vanuit een uit piepschuim opgetrokken oprechtheid allerlei kromme redeneringen met dito argumenten recht(s) probeert te praten.
Maar ik kom er toch niet onderuit: toen ik tussen de in het parlement gebruikelijke taalkundige hoogdraverij een kamervraag tegenkwam die letterlijk luidde “Zo ja, bent u knettergek geworden?”, moest ik toch even lachen. Ondanks mezelf, ja.

Geen opmerkingen: