13 maart 2007

Voorstel

Hop, afstaan dat kind!Huisartsen moeten vrouwen die voor een abortus komen eerst gaan voorstellen het kind te baren en dan af te staan, lees ik in het AD. Vrij geïnterpreteerd luidt de reactie van ongeveer tweederde van de huisartsen ongeveer als volgt: “zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld?”
En daar ben ik heel blij mee. Ik dacht, vrij geïnterpreteerd, namelijk al precies hetzelfde. Nu de dokter het ook zegt weet ik echter zeker dat ik met een gerust hart bij mijn mening kan blijven.
Want laten we even wel wezen, dit is natuurlijk een krankzinnig politiek compromisgedrocht. Ik ben zelf een dik halfjaar geleden, zeer gewenst, vader geworden en het is zonder twijfel de meest ingrijpende (emotionele) gebeurtenis van mijn leven geweest. Kun je nagaan hoe dat voor de moeder is. En moederschap is iets dat je niet met je kind afstaat; dat blijft je leven lang bij je.
Hoewel het voorstel dus te krankjorem is om op papier te zetten ben ik toch blij dat de ChristenUnie het gedaan heeft. Ik heb van de laatste drie stukjes namelijk ongeveer tweederde aan ze te danken. U kunt dus wel zeggen dat ik me gezegend voel.

Geen opmerkingen: