13 maart 2007

Stokje

StokstickLezers van deze weblog weten dat ikzelf een trouw lezer ben van het AD, getuige de verwijzingen naar hun site die ik vaak in deze stek verwerk. De reden ligt voor de hand: ik vind het een goede krant.
Gisteren sloeg me echter even de schrik om het hart. Men had namelijk een artikeltje op de site gezet waarin stond dat de auteursrechtengestapo kopieerheffing op USB-sticks wil gaan invoeren. Dat is onzin, dacht ik meteen, want die kaartjes worden vooral gebruikt voor eigen foto's en filmpjes. Hier zijn dus geen auteursrechten in het geding.
Dat was toevallig ook létterlijk wat de Consumentenbond erover zei. Dat zit wel snor, dacht ik dus, daar steekt Ernstje wel een stokje voor.
Totdat ik zag dat in het lijstje multimedia-artikelen deze er direct boven stond. Niet alleen meldt het artikel dat Samsung met een geheugenchip van 8 GB komt, maar ook dat daar ongeveer 2.000 liedjes op passen. U snapt het, ik heb vannacht nauwelijks kunnen slapen van de spanning.
Vanochtend zie ik echter dat onze minister van Justitie gelukkig een andere krant leest: “Geen kopieerheffing op usb-sticks,” luidde de kop. Ik zal de Telegraaf zo even een bedankje sturen.

Geen opmerkingen: