23 juni 2005

Winnie

Winnie de Poeh
De wilde kat die de bossen rondom Ede onveilig zou maken en met een enorme politiemacht is opgejaagd heeft inmiddels de koosnaam Winnie de Poehma gekregen, lees ik in het Utrechts Nieuwsblad van enkele dagen geleden.
Ook wordt de twijfel over het bestaan van de poema, die onder een aantal deskundigen al sinds de eerste melding leeft, steeds groter. De pootafdrukken lijken eerder afkomstig van een beer (oh, denk ik dan, gelukkig maar) en het reehert dat door het dier te grazen zou zijn genomen zou iets te klinisch onthoofd zijn. De kop boven het krantenartikel was dan ook "poema heeft óf een mes óf bestaat niet."
Ik weet het ook niet, maar mocht u een wel hele grote poes tegenkomen met gleufhoed, zonnebril en aanplaksnor die zich zo onopvallend mogelijk achter een krant verschuilt, dan zou ik toch maar even de politie bellen. Dan kunnen die daarna tenminste ook weer aan het werk.

1 opmerking:

Rutger van Bergen zei

Het is wel een beetje apart om op mijn eigen bericht te reageren, maar een correctie is op zijn plaats. Ik ben er op gewezen dat ik de indruk wek dat de politie niets anders te doen heeft dan achter Winnie aan zitten. Da's niet wat ik bedoel te zeggen.
Wat ik wel bedoelde was dat de politie na de vangst van de poema weer met hun eigenlijke werk aan de slag kunnen, in plaats van hun tijd te verspillen aan het in de bossen speuren naar een wilde kat.
Mijn excuses voor de verwarring.