18 januari 2007

Zwakzinnig reclame-akkoord

Akkoord!Beperking alcoholreclame op formatietafel,” lees ik met enige verbazing in het AD.
Er is in de verkiezingstijd duidelijke taal gesproken over veel gewichtige onderwerpen. Kreten als fatsoen, respect, socialer Nederland, gezondheidszorg, onderwijs en huisvesting vlogen je in verhitte debatten om de oren. Maar ik kan me niet herinneren dat alcoholreclame nou bepaald een heet hangijzer was. De vraag die bij me opkomt is dan ook of dit onderwerp nou echt zó belangrijk is dat het met naam en toenaam in het regeerakkoord moet. Tot mijn oog valt op een ander artikel in dezelfde krant, of eigenlijk de kop daarvan: “Bonnie [St. Claire] heeft IQ van 52.”
No more questions, Your Honour.

2 opmerkingen:

Claudy zei

Nou was er sowieso volgens mij geen (Nationale) IQ-test voor nodig om te weten dat Bonnie St. Blèèr niet zo heul intelligent is (zeker niet na haar optreden bij Matthijs van Nieuwkerk, ergens in december, zo heb ik mij laten vertellen).

Rutger van Bergen zei

Claudy, dat is natuurlijk helemaal waar. Wel weten we nu cocreet dat ze gisteravond licht zwakzinnig was en na nog zo'n 3 flessen wijn, dus vanochtend, waarschijnlijk de grens van matig zwakzinnig (IQ van 50) gepasseerd is.