29 januari 2007

Statistieken

Twilight EarthHeeft u hem al eens gezien? Onderaan deze pagina staat-ie. Een vierkantje met een grafiek erin. 't Is inderdaad maar een klein geval, maar erachter gaat een wereld aan informatie schuil. 't Is namelijk een link naar de statistiekensite die bijhoudt wie, wanneer, vanuit welk land, via welke provider, met welke browser, vanaf welke site, aan deze stek, een bezoekje brengt. Klikt u er straks maar eens op, dan kunt u het zien. Niet dat het meestal bijster interessant is, maar gisteren kwam ik toch iets aparts tegen. Het bleek namelijk dat sommige mensen op deze plek landden vanaf de site van Panorama. U begrijpt dat nader onderzoek geboden was om te achterhalen waarom zo'n “kwaliteitsblad” als Panorama verwijst naar mijn nederige webstulpje. Na enig gespeur kwam ik erachter dat de link in deze pagina verstopt zit. (Kijkt u straks vooral even of u hem kunt vinden. Ik geef u een hint: hij staat op de verkeerde plaats.)
't Stelt natuurlijk niets voor, maar toch vind ik het wel grappig. Ook omdat blijkt dat deze weblog alweer zo oud is dat een deel ervan inmiddels hopeloos is achterhaald. Zo klopt van het artikeltje waarnaar de Panorama verwijst bijna geen hout meer: de meeste foto's zijn tegenwoordig dusdanig scherp dat je het typenummer van de kernreactoren kunt lezen, en Vianen ligt inmiddels gewoon aan de zuidkant van de rivier.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja, leuk!
Zowel Google Earth (heb er een aantal aangename pubs in Londen op weten terug te vinden), als de "verstopte" link naar dit nederige stulpje.
Ik maak uit een logje hieronder trouwens op dat het helemaal goed gaat met Sanne?!