08 februari 2007

Schöne Euro

Ik stuur hem u toe voor 3 euroIk zal beginnen met het inlossen van de belofte die ik gisteren gedaan heb: het thuiswerken is me prima bevallen. En u mag me wel dankbaar zijn, want omdat ik thuis ben gebleven kon u vanavond zonder file naar huis.
U vraagt zich misschien af wat ik gedaan heb met de tijd die ik heb bespaard met niet naar en van kantoor rijden. Nou, die heb ik besteed aan het hard nadenken over een zeer interessant voorstel. Dat voorstel was afkomstig van het Nederlands Muntkantoor. Het Nederlands Muntkantoor, moet u weten, is onderdeel van het Nederlandse “HMK GmbH” dat is gelegen in het prachtige Tägerwilen in der schöne Deutsche Schweiz.
Maar dat terzijde. Het voorstel bestond eruit dat we een enquête invulden. En niet zomaar een enquete, maar een Deskundigen Enquête. Deze enquête zou in kaart brengen hoe wij denken over de Euro, en in ruil daarvoor zouden wij een gratis* setje Finse euromunten ontvangen. Gratis* in de zin dat we alleen € 4,90 verzend– en verpakkingskosten hoefden te betalen.
Tsja, een voorstel waarbij je voor iets dat je gratis krijgt en € 3,88 waard is maar € 4,90 hoeft te betalen stelt je voor een lastige keuze. Moet je zoiets direct op de stapel oud papier gooien, of jezelf eerst een stuip lachen om de stompzinnigheid van het voorstel?
De kramp begint net een beetje uit mijn buikspieren weg te trekken.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik stel nog een derde keuze voor: eerst je achterwerk ermee afvegen.

Anoniem zei

Ik had begrepen dat slechts een "beperkt" aantal nederlanders deze aanbieding werd gedaan.....;)
of zit het in de naam, ik heet namelijk ook rutger van bergen....

Rutger van Bergen zei

Rutger, misschien heb je gelijk, maar dan vindt de toewijzing wel plaats op basis van achternaam. Mijn vader, die geen Rutger heet maar overigens wel weer dezelfde naam heeft als zijn vader, heeft hem namelijk ook gehad.
Verder wil ik je oprecht danken voor je reactie: mijn stukje voor vandaag is daardoor ook weer veiliggesteld!