23 oktober 2005

Duiven in het nieuws

Het kan u niet ontgaan zijn dat er in het Hilversumse een hoop drukte is over de plannen die de regering heeft met het publieke bestel. Er zijn ideeen om van drie publieke netten terug te gaan naar twee, en alle vermaak op de nationale zenders te verbieden. Tenminste, als het vermaak niet ook educatief is. Volgens staatssecretaris Van der Laan is Lingo een voorbeeld van educatief vermaak, en zou daarom mogen blijven. Ikzelf denk ook dat ze Lingo kunnen blijven uitzenden, maar dan omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand dat irritante gedoe met die balletjes vermakelijk vindt. Maar dat terzijde.
Een ander plannetje was om de NPS op te heffen. Naast allerlei andere interessante programma's, waarvan ik er zo uit mijn hoofd niet één kan noemen, verzorgt het NPS het Journaal. Ik vermoed dat ze daar al met het afbreken van de tent zijn begonnen. Waarschijnlijk hebben ze eerste alle moderne communicatiesystemen de deur uit gedaan, en krijgen ze nu hun nieuws alleen nog per postduif.
Ik denk dat omdat er afgelopen donderdag een item op het Journaal was over het feit dat het aantal loze brandalarmen de laatste jaren enorm is toegenomen. Op zich best het vermelden waard, alleen had het RTL Nieuws dat afgelopen maandag al gemeld.
De reden ik er dan weer een paar dagen mee heb gewacht om dat te melden? Er heeft afgelopen week op het traject Hilversum-Vianen een nogal sterke tegenwind gestaan op postduifhoogte.

Geen opmerkingen: