15 oktober 2005

Zakenstad

Zakentoren van het jaar 2005Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er mensen waren die de patholoog-anatoom al uit zijn bed hadden gebeld en op het punt stonden om de technische recherche bij me langs te sturen. Nou, moeders en Martijn, leg die telefoon maar weer neer, want ik leef nog.
De reden voor de oorverdovende stilte van de afgelopen week is wat “wij in de automatisering” aanduiden als “zo'n week.” En ik kan me zo voorstellen dat mensen met banen in andere sectoren ook wel begrijpen wat ik daarmee bedoel.
Over werk gesproken, gisteren reed ik op weg naar huis langs een van de elektronische mededelingenborden die Vianen rijk is. Meestal staat daarop “Welkom in Vianen, vrijdagavond koopavond”, maar nu luidde de tekst “Vianen, zakenstad van het jaar 2005!”. Toen ik nog een keer goed keek was die zin inmiddels vervangen door “Woensdag 12 oktober: Paardenmarkt”. Kijk, dat geloof ik dus gelijk.
Toch weet ik zeker dat ik het goed gezien had. Snappen doe ik het alleen niet. Vianen zakenstad van het jaar 2005? Voor zover ik weet staat het halve industrieterrein van de plaats leeg, en probeert de Viaanse middenstand met succes hun klandizie weg te pesten door het hanteren van onmogelijke openingstijden. (Probeert u maar eens drie winkels in het centrum van Vianen te vinden die op maandag dezelfde openingstijden hanteren. Zorg dan wel dat u van te voren goed gegeten heeft, want u bent wel even bezig.)
Misschien krijg ik komende week wel wat meer tijd om dit tot op de bodem uit te zoeken. Mocht ik de achtergrond van dit mysterie boven water krijgen, dan beloof ik dat ik het u via deze weg zal laten weten.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

In veel sectoren is dat zo, het is kerstmis voor dat je er erg in hebt,werkdruk drukwerk en een bord langs je weg !

Anoniem zei

toch

Anoniem zei

ben blij dat te horen dat alles nog goed met je gaat. Judith en ik hadden de tekst op info bord ook al opgemerkt en dachten er precies zo als jij over..