17 oktober 2005

Stadsdoos

Hoeveel uitgeprocedeerde “spulletjes” zouden erin passen?Als u de laatste tijd wel eens naar Discovery of National Geographic Channel hebt gekeken heeft u wellicht de reclame van CityBox wel eens gezien. In deze reclame raadt een nog niet eens zo heel slechte persiflage op Rita Verdonk u aan om uw “uitgeprocedeerde spulletjes” netjes en veilig op te bergen. In een CityBox, welteverstaan. Oplettende kijkers kunnen er ook nog een kort optreden van onze nationale peroxidekwast in ontwaren.
De reclame is grappig bedoeld, maar of-ie dat ook is blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Wat ieder weldenkend mens echter wel zal begrijpen is dat de reclame de draak steekt met Verdonk en Wilders.
Toen ik in de krant las dat een vrouw bij de Reclame Code Commissie (RCC voor vrienden) over de reclame had geklaagd was ik dan ook gelijk van plan een stukje te schrijven om Rita te beschuldigen van ernstige kinderachtigheid. Toen ik het krantenartikel verder las bleek echter dat de klaagster heel iemand anders betrof. De dame in kwestie vindt dat de reclame beledigend is voor asielzoekers, omdat de suggestie gewekt zou worden dat uitgeprocedeerden “netjes opgeborgen moeten worden.”
Tsja. Ik weet niet wat u ervan vindt, maar ik vraag me vooral af hoe lang ze erover gedaan heeft om die lichtelijk idiote redenering uit te werken.
Morgen gaat de RCC zich over de klacht buigen, las ik ook nog. Ik denk dat het een zware vergadering zal worden.

2 opmerkingen:

John zei

Ja, want beter een stadsdoos dan statenloos:)

Anoniem zei

Filmpje is te zien op mijn blog
http://rscholte.punt.nl