05 juli 2006

Bella Italia

Italië is werkelijk een prachtig land. Jolanda en ik zijn er twee keer op vakantie geweest en we hebben ons beide keren prima vermaakt. Mooie landschappen, een ongekende historische rijkdom, lekker eten, goede wijn en, in het algemeen, vriendelijke mensen. Ik ben overigens niet de enige die er zo over denkt, want op dit moment is een aantal directe familieleden er ook op herhaling.

Onze laatste vakantie in Italië is inmiddels alweer een paar maanden geleden, maar desondanks heb ik aan het land gisteren veel plezier beleefd. En ik weet dat een aantal van u dit grijnzend zit te lezen omdat voor u hetzelfde geldt, en u dus weet wat de reden is. Namelijk dat het Italiaanse voetbalteam de Duitsers gisteren, in het puntje van de staart van de wedstrijd, een stevige schop “unter dem Arsch” heeft verkocht.
U merkt nu misschien op dat ik een paar berichtjes geleden schreef ik dat het WK me niet zoveel doet. Daar heeft u gelijk in en dat klopt ook, maar het was me wel opgevallen hoeveel Duitse (dus humorloze) lol er werd gemaakt toen Nederland eruit lag.

Het beste is misschien nog wel dat Duitsland nu nog een keer voor een wedstrijd mag komen opdraven waarvan de uitslag niemand een moer zal interesseren. Ik heb wel een troost voor onze oosterburen: ze hoeven er niet voor naar het buitenland.

Geen opmerkingen: