18 juli 2006

Presence

BijenkorfStelt u zich voor: na grote inspanning heb je eindelijk een tig-tal e-mail adressen, een MSN-account, een weblog die je sinds kort weer regelmatig bijhoudt, een registratie op Schoolbank.nl en zelfs een account op www.volvo-forum.nl. Je denkt al met al dat je je digitale “presence” tot in de puntjes voor elkaar hebt.
Dan ga je een avondje feesten met een of andere pipo die een paar jaar jonger is dan jezelf (overigens is het niet echt een pipo maar meer een potzak), begint die je naar je “hyve” te vragen.
Je wat?
Je hyve.
Om een lang verhaal kort te maken betekent het gewoon dat je weer even zoet bent met naam, geslacht, geboortedatum en weet-ik-niet-wat invullen, quasi-grappige antwoorden formuleren op een scala aan vragen, en foto's uploaden. Dat alles om te bewijzen dat je ondanks alle aanwijzingen in die richting toch geen oersaaie kerel bent. Iedereen die mij wat beter kent weet dat het leveren van dat bewijs voor mij geen onaanzienlijke klus is.
Maar, het is voor elkaar hoor. Met trots presenteer ik u dus mijn hyve, die u kunt vinden achter de slinks toegevoegde link in de rechterkantlijn. Er is nog volop ruimte in mijn vriendenboek, dus meldt u zich gerust aan.

(Voor de duidelijkheid:
1. die opmerking over oersaai zijn is uiteraard alleen op mezelf van toepassing. Dit om te voorkomen dat ik straks een vriendenloze hyve heb, want ik heb inmiddels uit de literatuur begrepen dat dat nog nét iets triester is dan het helemaal niet hebben van zo'n ding.
2. het verzoek om aanmeldingen in mijn vriendenboek is dan ook niet geheel belangeloos, want de literatuur zegt ook dat je status evenredig is met het aantal geregistreerde vrienden. En u weet, ik ben bijzonder statusgevoelig. Dus nogmaals: meldt u zich gerust aan.)

1 opmerking:

Anoniem zei

zoals we ondertussen gemerkt hebben:
bedenk goed, wat je met je hyve doet