12 juli 2006

Initiatief

Voor veel mensen die dagelijks naar en van hun werk in kilometerslange files staan is de zomerperiode vaak even wennen. Die lege wegen, dat structureel doorrijden, die sterk verkorte reistijd... Het is een beetje schrikken, maar toch ook wel verfrissend spannend.
Ja, moet men ergens in Den Haag gedacht hebben (waarschijnlijk in de tijd dat men in de Tweede Kamer nog op een meerderheid van de stemmen kon rekenen), da's allemaal leuk en aardig. Maar wat moeten we dan met al die mensen die het hele jaar zó kunnen doorrijden? Straks voelen die zich weer gediscrimineerd. Staan ze straks met spandoeken en 100.000 handtekeningen voor het departement. Dat kan natuurlijk niet.
De oplossing was gauw gevonden, en ze moeten bijna wel zeker hebben willen weten dat ik in ieder geval aan mijn trekken kom. Tel maar na: de A27 van Vianen naar Utrecht is al een paar weken praktisch afgesloten, dezelfde snelweg gaat volgende week tussen Gorinchem en Vianen echt helemaal dicht en de kortste weg die van de A2 naar m'n huis loopt hebben ze ook maar onbruikbaar gemaakt. Blijkbaar zijn ze toch nog niet helemaal zeker van hun zaak, want toen ik gisteren vanuit Gorinchem naar huis reed zag ik dat bovenop een rotonde die op de route ligt al heel onheilspellend een halve ton aan afzetmateriaal en omleidingsborden was neergepoot.
Ik waardeer het initiatief natuurlijk, maar ik kan nu al uit ervaring melden dat met 25° in de file staan noch schrikken, noch spannend is. Heel erg vervelend, dat is het dan weer wel. Dus, dames en heren, mijn dank voor het meedenken is groot, maar mag de boel nou gewoon weer open?

2 opmerkingen:

Jan zei

ach gelukkig hoef je nog maar twee weken, toch?

Rutger van Bergen zei

Nou, Jan, dat is nog maar de vraag hoor. Dat hangt wel af van wanneer mijn aanstaande zoon of dochter besluit eens te kijken hoe het buiten is. Als het een beetje op mij lijkt dan kan het ook nog wel even duren... (Aan de andere kant: ik zou het met dit weer wel weten trouwens, maar goed.)