14 juli 2006

Clou

Als ik 's ochtends de krant van de mat pak mag ik graag beginnen met het lezen van de strips die erin staan. Tenminste, de meeste strips, want zo'n beetje sinds het begin van het laatste WK voetbal zit er één tussen waar ik de lol echt niet in kan ontdekken. "Ronaldinho Gaucho" heet-ie, en het gaat over een jochie dat alleen maar wil voetballen. Da's dan ook het hele verhaal, want iets dat je een grap mag noemen zit er structureel niet in. Een mooi voorbeeld is het exemplaar van afgelopen donderdag. Aanschouwt u hem vooral zelf even:

Pas op! Niet grappig

Ongeveer net zo grappig als het paginanummer dat eronder staat, dus.

Bij dit soort dingen vraag ik me altijd af of het aan mij ligt, of dat er misschien toch anderen zijn die er net zo over denken. Uw mening in deze kunt u door middel van de commentaarfunctie achterlaten, maar inmiddels weet ik dat ik hoe dan ook niet de enige ben. Dit is namelijk de Dirkjan uit dezelfde krant:

Wel grappig

Overduidelijk ook een geval zonder clou, maar op de een of andere manier kan ik daar de humor dan wel weer van inzien.

Wat de clou is van dit bericht? U raadt het al, die is er niet. Toch leuk, nietwaar?

2 opmerkingen:

John zei

Hé, Rutger, je bent weer in lucht. Leuk man.
Enneh .... een andere krant, is dat niet wat? Dr. Sigmund is altijd weer leuk.

Rutger van Bergen zei

Ja John, ergens heb ik weer de inspiratie gevonden om de wereld regelmatig te belasten met mijn irrelevante constateringen.
Met betrekking tot de krant: een andere krant nemen omdat één van de strips je niet bevalt is net zoiets als een ander stripalbum kopen omdat het lettertype van de titel je niet zint. Ik denk er dus nog even over na.