26 juli 2006

Homo dansus

Dansende herenVanmiddag hoorde ik op de radio dat een Nederlandse rechter heeft bepaald dat een homopaar niet mag meedoen aan wedstrijden stijldansen. Goh, dacht ik gelijk, waarom zou je als homofiel stel wel mogen trouwen en niet mogen stijldansen?
Gelukkig vermeldde het radiobericht ook wat de motivatie van de rechter was. De jury kan een homopaar niet eerlijk vergelijken met een heteropaar in verband met de fysieke krachtverschillen. Ik was in één klap van een mysterie verlost en een redering waar ik zelf nóóit op was gekomen rijker.
De genoemde onderbouwing biedt stijldanslustige homoparen natuurlijk ook een oplossing. Ze moeten er gewoon voor zorgen dat één van de twee geen gewone, maar een slappe homo is.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Is dat al niet zo dan???

John zei

Dat van die fysieke krachtverschillen is natuurlijk baarlijke nonsens, ik durf zelfs te spreken van slap gelul. Ik ken vrouwen ... vul zelf maar in. Bij dansen gaat het om leiden en geleid worden. Dat weet ik zelfs, terwijl ik totaal geen verstand heb van dansen.