24 juli 2006

Pispeuter

Weer zo'n vieze wildplasser!"Driejarig jongetje beboet voor wildplassen" lees ik op NOS teletekst. Ja, daar kun je natuurlijk maar op één manier op reageren: helemaal terecht. Wildplassen mag niet. Ook niet als je drie bent, en ook niet als je net zindelijk bent en de lengte van de wandeling verkeerd had ingeschat. Ik bedoel, als alle driejarigen zomaar in het wilde weg gaan plassen is het hek natuurlijk van de dam. Die 75 euro moet de peuter in kwestie wat mij betreft dus uit zijn eigen spaarpot betalen.
Sterker nog, als-ie zijn identiteitsbewijs niet bij zich had hoop ik dat hij daarvoor ook nog een boete heeft gekregen. Regels zijn regels.
Tot zover niets aan de hand dus. Maar één vraag steekt toch weer de kop op: wat is precies het arbeidsgenot van de agent die in de bosjes staat te wachten op plasjes van driejarige jongetjes?
Ik moet u ook dit keer het antwoord weer schuldig blijven.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vraag mee af, en blijf mee schuldig.
Ik kan er alleen dit over zeggen: laat dit (in combinatie met de moraal van het vorige verhaal (huh??? was daar een moraal dan???)) een les zijn voor jullie en jullie spruit van -1 week (?): heul snel zindelijk maken, als het kan nog vóór hij/zij kan lopen, en als hij/zij dan kan lopen, heul snel voor de Vierdaagse gaan oefenen met hem/haar i.v.m. het juist kunnen inschatten van de lengte van een wandeling.

Rutger van Bergen zei

Tjongejonge, da's me nogal een huiswerk voor iemand die eerst nog maar eens vader moet worden.
Dat wordt dus nog een heel "gepuzzel" in de planning.

Anoniem zei

Boete? Terecht!
Maar dan wel voor de ouders!!!!
Die zijn verantwoordelijk voor z'n opvoeding, het verhaal van normen en waarden enzo. Een jongentje van 3 ken nog maar net het oorzaak en gevolg verwerken in dat kleine breintje. Dus die moet verlopig nog totaal vertrouwen op van papa en mama hem gebieden.

Jongetje van 3 met volledige eigen verantwoording. BULLSHIT!! (pardon my french)