07 juli 2006

Webterreur

Levensgevaarlijk!Toen ik vanochtend van de voordeur naar de auto liep, die in ons geval onder onze carport staat, merkte ik net op tijd op dat er tussen de auto en één van de balken waar de carport op rust een spinnenweb hing. 't Was een genieperige spin die het ding gesponnen had, want hij hing zo dat het zonlicht er net niet op viel. Dat was dan ook de reden dat ik hem bijna gemist had.
Mezelf in gedachten op de schouder kloppend dat ik het beestje te slim af was geweest deed ik het voorportier van mijn auto open.

U heeft vast wel eens een moment gehad dat u zeker wist dat uw ogen u bedrogen. Zo'n moment dat je bij jezelf denkt: ik had dat laatste biertje gisteren toch niet moeten pakken. Dit was zo'n moment, hoewel ik moet zeggen dat ook dat laatste biertje me prima gesmaakt had.
In de portieropening, dus aan de binnenkant van mijn auto, zat namelijk ook een spinnenweb. Nou ja, een kleintje dan, in de rechterbovenhoek.
Het duurde even voordat het tot mijn gare vrijdagochtendbrein doordrong wat ik zag, waardoor ik bijna dwars door het ding heen was ingestapt.

Onderweg naar mijn werk heb ik koortsachtig zitten bedenken welke zoektermen ik op Google moest loslaten om de laatste onderzoeksresultaten te vinden over terroristische spincomplotten. Dat ik daar niet uitkwam bleek uiteindelijk niet erg: een collega wees me er na aankomst op dat ik het terroristennetwerk al had opgerold door het plat te drukken tussen mijn overhemd en de autostoel.

Graag gedaan hoor, ik heb mijn steentje aan de nationale veiligheid met plezier bijgedragen.

Geen opmerkingen: