04 juli 2006

Sukkels

Zoiets, maar dan ergerHet voordeel van werken op een kantoor met airconditioning is dat het op dagen als vandaag binnen een stuk koeler is dan buiten. Het nadeel van werken op een kantoor met airconditioning is dat het op dagen als vandaag binnen een stuk koeler is dan buiten.
Laat me dat even uitleggen. Op de dag, als je aan het werk bent, lijkt het een groot voordeel. Als je naar huis gaat weet je dat het minder is.
Op het moment dat ik vandaag het pand van mijn werkgever verliet had ik het gevoel dat er een halve meter dikke wollen deken over me heen werd gegooid. Toen ik bij mijn auto was aangekomen werd het nog erger. De hitte die van het ding afstraalde was niet te harden, en de druk erin was zo hoog opgelopen dat het siste toen ik het portier open deed. Je kon de ontsnappende luchtmoleculen naar adem horen snakken.
Om verder kort te gaan: toen ik instapte smolt mijn nette broek in de bekleding van mijn stoel, de vorm van mijn stuurwiel is uit de blaren op mijn handen af te leiden en de randen van mijn zonnebril - die ik in mijn auto had laten liggen - staan gebrandmerkt in mijn gezicht.
Jongens, ik weet heus wel dat ik een van die sukkels ben die met deze hitte gewoon, met zijn stropdas om, naar kantoor moet. Het is echt niet nodig mijn neus zo diep in de feiten te drukken, laat staan de feiten in mijn neus te brandmerken.
Mijn auto is het trouwens ook zat; die is uit pure ellende om een onderhoudsbeurt gaan vragen.

Geen opmerkingen: