03 september 2005

Autovis

Autoloze visU heeft ze vast wel eens zien rijden, die auto's met zo'n visje erop. Een hele tijd heb ik niet geweten waar het voor stond, maar even geleden heb ik geleerd dat de eigenaar van de auto ermee wil aangeven dat hij een wereldbeeld heeft waarin God een grote rol speelt. (Overigens heeft een goede vriend mij eens verteld dat hij een "beviste" bestuurder midden op de snelweg een uitgebreide verzameling godslasterlijke termen heeft horen uitkramen. Maar goed, die auto kan natuurlijk ook een tweedehandsje zijn geweest.)
In ieder geval zag ik vandaag ook weer zo'n visje, maar dan net iets anders. Deze had namelijk pootjes, en in het lijf van de vis stonden 6 letters: DARWIN. Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik heb sterk het gevoel dat de bestuurder van de betreffende auto met die kleine aanpassingen wil aangeven dat hij een heel ander idee heeft over hoe de wereld in elkaar zit.
Hmm, toch even kijken waar ik ze kan bestellen.

Geen opmerkingen: