29 september 2005

De rukkende rechter

Yech...Op AD.nl lees ik dat tegen een Franse rechter die tijdens rechtzittingen zat te masturberen geen disciplinaire maatregelen genomen worden. Eerder was hij door een collega, waarvan niet bekend is of die tijdens de zitting een gevulde rechterhand had, ook al vrijgesproken van ‘sexueel exhibitionisme’. De reden is dat de rechtsprekende masturbant aan ernstige psychische problemen lijdt. Ja, daar staat u van te kijken, nietwaar?
't Wordt nog mooier, want dan lees ik dat de rechter in kwestie heeft aangegeven graag weer aan de slag te gaan. En een medisch comité heeft aangeraden dit ook inderdaad toe te staan. Als onderdeel van zijn therapie, moet u weten.
De reden dat ik er geen zak van snap dat iemand serieus overweegt een rukkende rechter op therapeutische basis te laten werken zal vast mijn beperkte kennis van de wet zijn. En als die wetten in het Frans geschreven zijn, dan kan ik ze helemaal niet meer volgen.
Ik weet alleen toch niet helemaal zeker of dit alleen door een taalkundige barrière komt.

Geen opmerkingen: