18 september 2005

Zweetlucht

Deo'tje bij de hand?Vandaag heb ik, zoals ik dat elk weekend doe, een paar uurtjes getraind in De Mix in Nieuwegein. Als je dat met een beetje enthousiasme doet - en dat moet natuurlijk, anders heb je er niet zoveel aan -, dan willen daarbij wel eens wat druppeltjes zweet loskomen. Dat kan het neveneffect hebben dat je aan het eind van de training iets minder fris ruikt dan ervoor. Dat geeft niks, in het fitnesscentrum moet een beetje zweetlucht wel kunnen. Op de tennisbaan trouwens ook, maar dat terzijde.
Sommige mensen schijnen echter te denken dat het verplicht is om een uur in de wind te stinken voordat ze überhaupt begonnen zijn.
Vandaag was er ook weer zo iemand. Ik rook hem letterlijk voordat ik hem zag, en de geur die zich steeds duidelijker begon op te dringen had nog het meeste weg van een dode rat die al even gelegen had.
Ik was niet de enige die het opviel. Iedereen die zich binnen een straal van vijf meter van de persoon in kwestie bevond kreeg spontaan haast om met een andere oefening aan de slag te gaan. Helaas was ikzelf net begonnen met een onderdeel dat nog een kwartier moest duren. Ja, vandaag was het echt even afzien.
Voor de eventuele lezer van deze weblog die zich aangesproken voelt heb ik nog een persoonlijke mededeling: het trainen in een fitnesscentrum met douches houdt vreemd genoeg niet in dat het douchen erbuiten verboden is. Doe er je voordeel mee.

Geen opmerkingen: