20 september 2005

Oplossing zoekt probleem

Inderdaad geen porem, zo'n tablet zonder jasjeHet is natuurlijk heel lastig. Als je een oplossing hebt voor een probleem dat niet bestaat, maar je er wel geld mee wilt verdienen, bedoel ik. Bij SUN hebben ze er volgens mij ook heel hard over moeten nadenken, nadat ze de zelfoplossende vaatwastabletverpakking hadden uitgevonden. Ik had er nog nooit bij stilgestaan dat het verschrikkelijk onhandig was om de tablet uit zijn plastic hoesje te moeten halen. Maar ja, ik was dan ook nooit mijn handen als ik de vaatwasser aan heb gezet. (Bij onze tabletten is dat trouwens ook niet nodig, want die zijn hardstikke schoon. Die van SUN zijn blijkbaar dus verschrikkelijk smerig.)
In ieder geval, de reden om de tabletten in de zelfoplossende vaatwastabletverpakking - inderdaad, ik vind het gewoon erg leuk om die woorden in te tikken - te gebruiken is dat je je handen niet meer hoeft te wassen. Heel gek, maar zelfs nu ik de reden weet ben ik nog steeds niet helemaal overtuigd van het nut van het hele idee.
Hetzelfde heb ik trouwens met al die handige vloerdweilmachinerie. Als je vroeger de vloer wilde dweilen dan pakte je een emmer water met wat sop en een dweil. Tegenwoordig schijn je daar een “starterkit” voor te moeten halen, met hendels en spuitbussen. En een 10-daagse cursus voor montage en gebruik. Weer sta ik werkelijk versteld van al dat nutteloze “gebruiksgemak”.
Wat zegt u? Ja, u heeft vast gelijk, het zal inderdaad wel weer aan mij liggen. Ik ben waarschijnlijk gewoon te simpel voor deze wereld.

1 opmerking:

Anoniem zei

You read my mind!