18 juli 2005

Boodschap

VogelboodschapGisterenmiddag zat ik met de laptop op het terras om het berichtje van vandaag voor te bereiden, toen ik werd afgeleid door een geluid uit mijn omgeving. Ik keek om en zag dat de kat weer bezig was met een oraal onderzoekje naar de nieuwe beplanting in onze achtertuin.
"Tik," hoorde ik ineens uit de richting van mijn laptop. Ik dacht eerst dat Windows weer een van zijn bekende kuren had, maar toen zag ik dat de opgetreden veranderingen in een categorie vielen waar Windows weinig aan kon doen.
In het midden van het scherm liep een stroperige, witte, verticale streep, die langzaam naar beneden toe langer werd. Daaronder, op het toetsenbord, dreven een paar dikke zwarte korrels in een soort gelig vocht.
Toen tot me doordrong waar ik naar zat te kijken richtte ik mijn blik omhoog. Daar zag ik een vogel wegvliegen, en ik zou zweren dat hij een triomfantelijke uitdrukking op de kop had.

Puur toeval zult u zeggen, maar ik weet het zo net nog niet. Voor de zekerheid maak ik het bericht waaraan ik werkte vanavond af terwijl ik binnen zit. En mocht morgen blijken dat u zich er niet in kunt vinden, dan wil ik u bij deze vriendelijk vragen úw boodschap gewoon via de commentaarfunctie achter te laten.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Shit happens :-)

Rutger van Bergen zei

Ja, en de zwaartekracht doet het blijkbaar ook nog steeds.
En bedankt dat je het goede voorbeeld geeft wat betreft het geven van je reactie. Ik hoop dat die vogel dat ook meekrijgt.

John zei

Ik zal je nog wel eens een foto sturen van John met laptop in de tuin. Onder een grote parasol (helpt ook tegen de zon).
Ik blijf je helpen, hoor Rutger.