11 juli 2005

Minder fijne brug

De oude brugZoals een deel van u ongetwijfeld heeft meegekregen is de lekbrug bij Vianen onlangs vervangen door twee nieuwe. Deze zijn een stuk breder dan het oude exemplaar (dat er overigens ook nog ligt), wat voor de doorstroming van het verkeer op de A2 erg prettig is. Er kleeft echter ook een nadeel aan, zeker als je op de fiets zit. Ze zijn namelijk ook een stukje hoger. Met name als je van de kant van Nieuwegein komt maakt dit het bestijgen van de brug toch iets lastiger dan vroeger. Om de uitdaging nog verder te vergroten heeft men aan weerszijden van een deel van het fietspad geluidsschermen neergezet, die bij een westenwind fungeren als een tegenwindtunnel.

Gisterenmiddag zwoeg ik, bij een comfortabele temperatuur van zo'n 29 graden, samen met Jolanda de brug op, op weg naar Vianen. Ik denk daarbij weer eens met enige weemoed terug aan de tijd dat de oude boogbrug nog in gebruikt was.
Vlak voor het meest steile gedeelte van de rit zie ik dat een eerdere beklimmer zijn mening over de Jan Blankenbrug in het wegdek heeft gekrast. Ik lees het zonder het zelf in de gaten te hebben hardop voor: "Kut brug."

Jolanda zucht eens. "Ja," zegt ze.

2 opmerkingen:

John zei

Dat is toevallig. Ineke en ik zijn er gisteren ook op de fiets overheen gereden. We kwamen bij Esther vandaan en zeiden halverwege tegen elkaar: makkie, nog steeds niks an. Op verzoek van Ineke ben ik terug gereden en heb er 'kutbrug' op geschreven.

Rutger van Bergen zei

Ik dacht al dat de schrijfstijl me bekend voorkwam, maar kon me oorspronkelijk niet voorstellen dat je je mening op deze wijze kenbaar zou maken. Waar heb je anders je weblog voor?

Mijn excuses dus John, dat ik je toch weer onderschat heb.