06 juli 2005

Winnie (2)

PanterjagerSinds mijn eerste bericht over de poema, panter, jaguar of wilde kat op de Veluwe is er al weer enige tijd verstreken, en het dier loopt nog steeds rond.

Het wordt nog druk daar, want inmiddels is er naast Pantera nog een tweede team op jacht. Dit team is opgezet door baron Seger van Voorst tot Voorst van natuurpark De Hoge Veluwe. Meteen is er ook rivaliteit tussen de beide teams te bespeuren. Pantera klaagt dat ze geen medewerking van de betrokken gemeentes meer krijgt, en alleen Apeldoorn nog een dagvergoeding betaalt. De Hoge Veluwe vindt dat Pantera die ook niet verdient en eigenlijk bezig is met een langdurige publiciteitsstunt. Pantera snapt weer niet waar De Hoge Veluwe zich mee bemoeit, omdat de kat helemaal niet in het natuurpark gesignaleerd zou zijn.

Het uiteindelijke resultaat van dit alles is nog onbekend. Als de gemoederen nog veel hoger oplopen verwacht ik wel binnenkort weer over Winnie te kunnen berichten. Bijvoorbeeld dat de rivaliserende jagers elkaar een verdovingspijl in het achterwerk hebben geschoten.
Ik hou het voor u in de gaten.

6 opmerkingen:

John zei

Niet te dicht in de buurt komen, hoor! Je zal maar net staan te kijken. Dan krijg je hem niet in je achterwerk.

Rutger van Bergen zei

Bedankt voor de tip, John, je hebt natuurlijk gelijk. Vooral omdat ik volgens een aantal mensen een nogal dikke kop heb.

John zei

Tja, dat kan ook nog.

Rutger van Bergen zei

Waar dacht jij dan oorspronkelijk aan?

John zei

Moet ik dan echt alles voorzeggen?

Rutger van Bergen zei

Zo zie je maar weer. Zo erg bij de tijd ben ik ook weer niet.