05 juli 2005

Sterrenkijken

Delfts-blauwe KomeetDe NASA heeft gisteren een "ruimteprojectiel" laten inslaan op de komeet Tempel 1. Deze operatie, heel toepasselijk Deep Impact genoemd, heeft tot doel een gat in de vliegende ruimterots te slaan. Het materiaal dat daarbij vrijkomt zou zeeën van informatie moeten opleveren over het heelal van miljarden jaren terug.
U kunt dit misschien allemaal nogal vergezocht vinden, maar het beste komt nog.

Een Russische astrologe beweert namelijk dat die "Buckaroos" met hun "impactor" de komeet uit zijn baan hebben geduwd, waardoor nu haar horoscopen niet meer kloppen. De dame in kwestie heeft na een zorgvuldige berekening geconcludeerd dat ze hierdoor 300 miljoen dollar schade loopt, die ze nu van de NASA vergoed wil krijgen. Nou staat deze ruimtevaartorganisatie erom bekend niet bang te zijn om bedragen met veel nullen uit te geven, maar ik kan me zo voorstellen dat ze hier nog wel even over nadenken.
Voor mij geldt overigens hetzelfde. Ik was altijd heilig overtuigd van het hoge waarheidsgehalte van de horoscooppagina van de televisiegids, maar nu krijg ik toch het gevoel dat er iets niet helemaal zou kunnen kloppen. Misschien dat het toch wel door die komeet komt.

Geen opmerkingen: