16 juli 2005

Discussie over keukenapparatuur

Gebruik op eigen risicoIn eerste instantie had ik vandaag alleen een stukje willen schrijven over de "roep om nationale discussie over excessen natuurseks."
Het feit dat er in dat kader sprake is van een "onbeheersbare situatie" geeft al genoeg inspiratie, maar de oproep om er een nationale discussie over te starten maakt het natuurlijk helemaal eenvoudig scoren. Zo schijnt de beheerder van een terrein waar deze excessen plaatsvinden alleen te kunnen ingrijpen - sowieso link, want voor je het weet grijp je ergens in waar je liever uit blijft - als de plegers van "de daad" (de daders, dus) op heterdaad worden betrapt. Ook zie ik de kamervragen, over het al dan niet verbieden van de nationale discussie vóór 10 uur 's avonds, al voor me.

Maar goed, het feit wilde dat een ander nieuwsbericht me nog iets vreemder voorkwam. De kop van dat bericht luidde "aanslag met snelkookpan in Barcelona." Ik was benieuwd naar de achtergrond van deze overduidelijke beeldspraak, maar er bleek daadwerkelijk een snelkookpan met explosieven voor een handel in Italiaanse auto's te zijn neer- en aangezet. En het bleek niet eens het eerste stuk keukengerei te zijn dat voor dit doel is gebruikt. Eerder was ook al een koffiezetapparaat-met-overdruk voor een Italiaans cultureel centrum achtergelaten.

Nadat we hebben moeten letten op verdachte pakjes bij de IKEA, op de treinstations en op schiphol, moeten we nu ook waakzaam zijn voor blote dames en meneren in de berm van de snelweg en onbewaakte broodroosters voor de pizzaboer. Ik ben blij dat ik nog geen kinderen heb waaraan ik dat moet uitleggen.

Geen opmerkingen: