19 juli 2005

Chagerijnige bleekselderij

Goed bezig! Mensen die willen dat de weegschaal wat minder uitslaat en daarnaast teveel geld hebben, hebben tegenwoordig helemaal niks te klagen.
Bakken geld kun je leegkiepen voor abflexen, buikspier-electrocuteurs, winsor pilates video's, en andere dure flauwekul waar je doodmoe van wordt en niets mee opschiet.
Kapitalen kun je uitgeven aan pillen, poeders, shakes, repen en meer van die rommel. Meestal werkt ook dat voor geen meter. En als het wel werkt komt het doordat dat spul zo smerig is dat zelfs het ongedierte er met een grote boog omheen loopt.

Het kan echter veel simpeler en goedkoper, door het innemen van negatieve calorieën.
Jawel, u leest het goed: negatieve calorieën.
Hoe u die binnen krijgt, wilt u weten?
Door bleekselderij te eten.
U gelooft het niet?
't Is echt waar. Het verteren van bleekselderij kost namelijk meer energie dan er bij de verbranding vrijkomt. Onderaan de streep, en daar gaat het uiteindelijk om, is het calorieënsaldo dus negatief.

Wist u trouwens ook dat die lijnende mensen niet zo chagerijnig kijken omdat ze honger hebben? Het is een integraal onderdeel van het afvallen. Je hebt namelijk 43 spieren nodig om een rotkop te trekken, tegen 17 voor een glimlach. Tel uit je verbrandingswinst! Je zou er bijna vrolijk van gaan kijken.
Het schijnt trouwens helemaal goed te werken als je tijdens het boos kijken op een meetlint bijt.

Tegen de mensen die mij vertellen dat ik structureel kwaad kijk wil ik dan ook meteen zeggen dat ik waarschijnlijk aan het lijnen ben. En anders heb ik gewoon een rothumeur.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Rutger,

Nu wordt mij ineens heel duidelijk waar jouw gebruikelijke gelaatsuitdrukking uit voortvloeit! Dat hadden wij natuurlijk wel jaren eerder moeten weten....

Groeten,

Pa

Rutger van Bergen zei

Inderdaad. 't Is alleen wel jammer dat ik geen meetlint bij de hand heb.