08 augustus 2005

Brillen en gaten

Ha ha! Lachen...Er zijn van die dagen dat je zeker weet dat je het slachtoffer bent van Bananasplit, ook al is Ralph Inbar al een tijdje niet meer onder ons.
Vandaag was zo'n dag.

Vanmiddag was het tijd voor, laten we zeggen, een boodschap van enige omvang en dus begaf ik me naar de daarvoor aangewezen plaats. U moet weten dat op de verdieping waar ik werk twee herentoiletten zijn ingericht, die naast elkaar geplaatst zijn. In eerste instantie opende ik de rechterdeur. Het bleek dat het toilet in kwestie het zonder bril moest stellen, en er alleen nog een halve scharnier uit de pot stak. Omdat het voorgenomen gebruik van de voorziening zittend dient plaats te vinden leek me dat niet zo praktisch.
Gelukkig kon ik uitwijken naar de linkerdeur, waar de bril nog wel op zijn plaats zat. Terwijl bij mijn eigen achteruitgang het zware deel van het werk werd verzet vroeg ik me af hoe men het voor elkaar had gekregen het rechtertoilet in de staat te brengen waarin ik het had aangetroffen.
Zo'n beetje op hetzelfde moment dat ik besloot dat ik het me niet kon voorstellen was de genoemde zware arbeid afgerond, en ik reikte naar het toiletpapier. Toen diende een nieuw probleempje zich aan. Er was namelijk geen toiletpapier. In de houder waar normaliter twee rollen zijn ondergebracht zat alleen een gapend gat. Ik zou zelfs zweren dat ik het hoorde echoën toen ik de binnenkant aftastte naar een achtergebleven velletje.
Ik zal u de details van het vervolg besparen, maar wel was ik in het gehannes bijna gaan zitten toen ik uiteindelijk weer in het andere toilet was terechtgekomen.

Mocht iemand van u de video-opnamen hebben die ongetwijfeld gemaakt zijn, zou u dan alstublieft wel een paar tactisch geplaatste zwarte balkjes willen gebruiken bij de vertoning op de voetbalclub? Ik dank u bij voorbaat voor uw begripvolle medewerking.

1 opmerking:

Anoniem zei

geloof me, na 2 weken op de camping in frankrijk en spanje, weet ik precies hoe jij je gevoeld hebt!!! Toch kon ik mij lach niet inhouden bij het lezen van je verhaal.