04 augustus 2005

Gevaar op de weg

L van LevensgevaarlijkOp de snelweg naar huis werd ik vandaag ingehaald door een golfje met een sticker op de achterkant. "Sorry," stond erop, "u heeft het ook moeten leren!" Een stukje boven de sticker, op het dak om precies te zijn, stond een blauw bordje met een witte L. Hiernaast ziet u er een.
Aan de rijstijl was te zien dat het inderdaad om een lesauto ging, want de snelheid van het geval was niet bepaald constant. Ook slingerde de auto nogal binnen zijn baan en raakte op een gegeven moment zelfs bijna een bestuurder die er rechts naast reed.
Na eventjes had ik genoeg gezien, en haalde in. Toen ik bij het passeren naar rechts keek zag ik echter geen rood aangelopen 18-jarige met het zweet op het voorhoofd en het puntje van de tong uit de mond. Er zat zelfs helemaal geen leerling in de auto. Ik was dus getuige van de chauffeurskunsten van de instructeur. "Juist ja," dacht ik op dat moment.
Vanavond hoorde ik op het RTL nieuws echter dat ik als diabeet helemaal geen recht van spreken heb. Diabeten, zo stelt het CBR, zijn namelijk per definitie een gevaar op de weg.
Ik waarschuw u dus maar vast dat ik vanavond nog even wil gaan trainen. Als ik u was zou ik de A2 tussen Vianen en Nieuwegein maar even mijden. En blijf trouwens ook maar uit de buurt van de A27. Sterker nog, ik zou maar gewoon helemaal thuisblijven. Bij die suikerbieten weet je per slot van rekening nooit waar ze precies terechtkomen.

Geen opmerkingen: