14 augustus 2005

Postert

PostertIn een ver verleden heb ik een aantal jaar in Limburg gewoond. Om precies te zijn woonden we in een plaatsje in de buurt van Roermond, dat samengevat bestond uit twee straten, een kerk en ('t is Limburg) vier kroegen. Dat klinkt misschien wat denigrerend, maar ik heb het er die vijf jaar prima naar mijn zin gehad.
Posterholt, heette het. Zegt u niets? Hoeft u zich niet voor te schamen hoor, want je hoort er ook nooit iets van.

Eerder vanavond zaten Jolanda en ik te kijken naar een van de vele commerciƫle zenders die Nederland rijk is. Zoals dat hoort werd de programmering onderbroken voor een aantal "informatieve boodschappen", wat een uitstekend moment is om de aandacht even ergens anders op te richten. Dat deden we dus ook, totdat mijn aandacht werd getrokken door een zinsnede uit een van de boodschappen: "... Posterholt bij Roermond."
Gedurende het schrijven van dit bericht heb ik de betreffende reclame nog een keer voorbij horen komen. En weet u wat nou het grappige is? Ik heb nog steeds niet gehoord wat er nou eigenlijk verkocht wordt, daar in Postert.

Geen opmerkingen: