06 augustus 2005

Zelfbestuiving

Ziet u iets bekends?Als een nieuw en opkomend communicatiekanaal een heleboel begint te communiceren over zichzelf dan weet je dat er in de een of andere vorm sprake is van een hype.
Volgens mij hebben de weblogs dat stadium nu duidelijk bereikt en, u snapt het al, ik doe mijn uiterste best daar met dit bericht actief aan bij te dragen. De TV doet trouwens ook mee. Ik heb uit betrouwbare bron dat eergisteren in het journaal is gemeld dat al 400.000 Nederlanders een weblog bijhouden. En bij Editie NL werd er gisteravond aandacht besteed aan het fenomeen.

Mijn idee is dat het bijhouden van zo'n ding een besmettelijk karakter heeft. Ikzelf ben ermee begonnen toen ik er een paar van anderen had gezien; één van de oorzaken van deze verzamelde flauwekul zit verstopt achter een link in de rechterkantlijn. Klachten kunt u overigens ook gerust daar achterlaten.
Precies een week geleden was ik bij een stel vrienden - in de zin dat de vrienden (v/m) een stel vormen - en vertelde over het twijfelachtige geheel dat u nu op het scherm heeft. Nog dezelfde dag is Leon er ook een begonnen.

Het duurt volgens mij niet lang meer voordat je je op straat niet meer kunt vertonen zonder de URL van je weblog op zak.
Wat zegt u? U heeft er nog geen? Wat verschrikkelijk ouderwets, zeg.

Geen opmerkingen: