09 augustus 2005

Er was eens...

"Zware jongens feliciteren hun collega's"Vandaag las ik een verhaal over een stelletje bandieten die in een ver land een bank beroofden.
Ze begonnen met het graven van een 80 meter lange tunnel. Daar deden ze een paar maanden over, waarna ze hem voorzagen van een houten vloer, verlichting en airconditioning. Toen, in een mooi weekend in augustus, boorden ze een gat in de twee meter dikke muur van de grote kluis en gingen ze er in alle rust vandoor. Met het equivalent 58 miljoen euro in hun zakken, weliswaar.

"Ik kan het nog sterker vertellen, maar dan moet ik liegen," hoor ik u denken?
"Mooi verhaal voor de Donald Duck," zegt u?
"Leuke aanzet voor een jongensboek," draagt u aan?
Ik ben het helemaal met u eens.
De waarheid is alleen weer eens vreemder dan de fantasie. Het verhaal stond namelijk niet in een stripboek, maar de krant.

1 opmerking:

Rutger van Bergen zei

Nee, Leon, die heb ik niet.
Ik zei laatst nog tegen Jolanda: "Laten we eens wat tuingereedschap gaan halen!"
Had ik het nou maar gedaan, want nu is er toch duidelijk sprake van een gemiste buitenkans.
Laat je me wel even weten wanneer je de kluis bereikt hebt?