31 augustus 2005

Takkecontainer

Papiercontainer zonder takWe krijgen blauwe papiercontainers in Vianen. Tenminste, in een deel van Vianen. 1.700 worden er in eerste instantie uitgezet, lees ik in het Kontakt. Ik zie dat boven de kop van het artikel een foto staat van een wethouder, een blauwe papiercontainer en een plaatsgenote. Precies wat je zo'n beetje zou verwachten, zegt u nu. Maar toch lijkt er iets niet helemaal te kloppen.
Ik bekijk de foto wat beter en zie dat op de gevoelige plaat ook nog een plant is vastgelegd, die voor de gelukkige ontvangster van de container staat. Aan de bovenkant van de plant steekt een lange tak uit, en als ik het bovenste uiteinde van de tak bekijk realiseer ik me wat er zo vreemd is. Het topje ligt namelijk precies op de hoogte van de mond van de vrouw achter de plant, waardoor het net lijkt of ze de tak in haar mond heeft.
Ik geloof echt dat de fotograaf goed heeft moeten mikken om de compositie op die manier op de foto te krijgen. Knap gedaan hoor, Peter Verbeek!

Geen opmerkingen: