16 augustus 2005

Effen

U kent ze vast wel. Die logo's waarin een of meerdere letters worden vervangen door een tekeningetje dat toepasselijk is voor het logo. Neem als voorbeeld een logo van "Bandencentrum De Groot", waarin tekeningetjes van banden worden gebruikt voor de o's. Meestal zijn ze niet bijster origineel, maar soms zit er wel een tussen die aardig gevonden is.
Op weg naar huis reed er een busje voor me waar ook zo'n logo op stond. De tekst was "overal mobiel bellen", maar dan waren telefoonhoorns gebruikt voor de twee l'en in bellen.
Een in de categorie "niet bijster origineel", zult u zeggen, maar het lijkt wel te kloppen. Of toch niet?
Ik was namelijk van mening dat de tekeningetjes eigenlijk veel meer weg hadden van een handgeschreven f. En dan vind ik zo'n telefoonhoorn ineens een heel stuk minder toepasselijk.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Rutger, Rutger toch! Heb jij je eigen handschrift wel eens kritisch bekeken? Je moest eens weten wat ik allemaal lees als jij wat schrijft!
Groetjes,
Je moeder

Rutger van Bergen zei

Nou, moeders, ik heb werkelijk geen idee en ben erg benieuwd. Ik hoop stilletjes dat het voldoende spectaculair is om er hier nog eens een berichtje aan te wijden.
Overigens vind ik het op zich wél consequent dat de communicatieve verwarring zich niet alleen in het gesproken woord voordoet.